Contractueel - niveau E1-E3 – voltijds
Jaarlijkse wederkerende tewerkstelling van 1 april tot en met 31 oktober
Bedankt alvast voor je interesse en vertrouwen in ons bestuur.
Om in aanmerking te komen om deze functie te vervullen dien je een procedure te doorlopen, die we hier nog even in detail weergeven.
Je kan je kandidatuur bij voorkeur opladen via jobsolutions.
Je kandidatuur digitaal indienen
Of binnenbrengen op het gemeentehuis, Rechtstraat 44, 2275 Lille ter attentie van de personeelsdienst of mailen via personeel@lille.be
Uiterste datum van inschrijving voor deze vacature is 19 februari 2025.
Het college van burgemeester en schepenen gaat onmiddellijk na de uiterste datum van indienen van de kandidaturen over tot de beoordeling van de ingekomen sollicitatiebrieven. Bij de beoordeling wordt gekeken of je sollicitatie voldoet aan alle voorwaarden zoals bv. de aard van het door jou behaalde diploma. Indien je voldoet aan alle voorwaarden word je later uitgenodigd voor een aanwervingsexamen.
De selectieprocedure van de gemeente Lille resulteert in een bindende rangschikking van de geslaagde of geschikt bevonden kandidaten in volgorde van de behaalde punten of scores.
Het examenprogramma bestaat uit volgende onderdelen:
- Deel 1 Praktische proef (60 punten)
Er wordt een praktische proef afgenomen waarin je vaardigheden op het vlak van groenonderhoud worden getest.
- Deel 2 mondeling gedeelte (40 punten)
Dit is een toetsing van de algemene ontwikkeling , competenties en de motivatie van de kandidaat. Er wordt nagegaan of het profiel van de kandidaat overeenstemt met de specifieke vereisten voor de functie. Er wordt eveneens gepeild naar de interesse voor het werkterrein, het organisatievermogen en de sociale vaardigheden. Daarnaast kan er op het schriftelijk gedeelte teruggekomen worden.
Om te slagen dient er 50% op elk onderdeel behaald te worden.
Om voor het totaal van de selectieprocedure geslaagd te zijn, dien je in totaliteit (deel 1 en deel 2 samen) 60% te behalen.
De aanstellende overheid bepaalt de concrete datum van indiensttreding in onderling akkoord met het personeelslid, als het geselecteerde personeelslid wegens een opzeggingstermijn bij een andere werkgever of wegens een andere geldige reden niet onmiddellijk in dienst kan treden.
De geslaagde kandidaten die niet als eerste eindigen maar wel geslaagd zijn, worden in volgorde van behaalde punten, opgenomen in een wervingsreserve voor deze functie voor de periode van 2 jaar. De duur van de wervingsreserve vangt aan vanaf het moment dat de eerste kandidaat aangesteld wordt door de aanstellende overheid.
Wens je nog meer informatie dan kan je tijdens de kantooruren hiervoor terecht op de personeelsdienst op telefoonnummer 014 44 82 37 (Ann Hermans of Leen Embrechts) of via mail op personeelsdienst@lille.be.
Wie weet kom jij binnenkort ons team vervoegen!
Veel succes !
Hieronder vind je nog het functieprofiel, aanwervingsvoorwaarden, weddeschalen, andere voordelen, uurregeling
Functieprofiel
Cluster technische dienst - seizoenarbeider groen
contractueel
Globaal doel van de functie
Als technisch beambte sta je in voor het uitvoeren van diverse specifieke opdrachten binnen de groendienst (harken, wieden, …)
Plaats in de organisatie
Je rapporteert aan coördinator groen
Niveau/weddenschaal
Salarisschalen E1-E3
Functiefamilie
Technisch uitvoerend
Taakbeschrijving
De taakbeschrijving met een overzicht van de specifieke bevoegdheden en taken wordt door de rechtstreekse leidinggevende, bij voorkeur in overleg met de titularis, opgemaakt en goedgekeurd. Deze is verwerkt in een takenmatrix en is ten allen tijde raadpleegbaar.
De taakbeschrijving geeft een overzicht van de belangrijkste specifieke taken zodat de medewerker zich een correct beeld kan vormen van de functie.
Bij de omschrijving van de taken streeft de leidinggevende naar een volledige en actuele taakomschrijving. Maar dit sluit niet uit dat de functie ook tijdelijke taken kan omvatten die niet in de lijst zijn opgesomd.
Resultaatsgebieden
Resultaten inzake taakuitvoering
De organisatie verwacht resultaten op het vlak van:
- kwantiteit van het werk
- kwaliteit van het werk en klachten
Resultaten inzake organisatie en interne werking
De organisatie verwacht resultaten op het vlak van:
- het volgen van de interne regels en afspraken betreffende de wijze van taakuitvoering
- planning en organisatie van het werk
- interne en externe communicatie
- samenwerken en waar nodig de grenzen van de eigen functie overstijgen
Resultaten inzake gebruik van middelen
De organisatie verwacht resultaten op het vlak van:
- efficiënt werken en zuinig omspringen met materialen
- efficiënte inzet van personeel en budget
- bewust effectief en efficiënt omspringen met werktijd en middelen
Resultaten inzake verbetering
De organisatie verwacht resultaten op het vlak van:
- opvolgen van nieuwe mogelijkheden en opportuniteiten
- vanuit de eigen expertise verbetering en innovatie faciliteren en promoten
- positief-kritisch zijn en actief meedenken en meewerken op het vlak van continue verbetering van de organisatie
Kenniscompetenties
- Basis van specifieke kennis
- Goede vakkennis
- Goede kennis gebruik van machines en materiaal
Gedragscompetenties
Kerncompetenties
Klantgerichtheid
De burger (of externe klant) is de voornaamste klant van de gemeente. Daarnaast zijn er de interne klanten (departementen, diensten of medewerkers). Je achterhaalt en speelt in op de (on)uitgesproken wensen van de burger met oog voor de geldende reglementering. Je weet deze om te zetten in acties rekening houdend met de belangen en gevoelens van de klant maar met het oog op een kwaliteitsvolle dienstverlening.
Niveau 1 Je neemt een vriendelijke houding aan en antwoordt gepast op vragen van klanten.
Indicatoren
- Je opent en sluit elk gesprek met een klant op een beleefde en vriendelijke manier.
- Je blijft vriendelijk en hulpvaardig, ook bij het behandelen van klachten.
- Je geeft zelf een antwoord op een vraag of klacht. Je verwijst zo nodig door of zoekt hulp.
- Je brengt de klant snel en correct in contact met de juiste dienst of persoon.
- Je blijft objectief en hoffelijk ongeacht het ras, herkomst, seksuele voorkeur, geslacht en religie van de klant.
- Je beperkt de klantgerichtheid niet tot de burgers, maar beschouwt ook het bestuur en je collega’s als klanten.
Samenwerken
Je werkt actief en gemotiveerd samen om tot een gezamenlijk resultaat te komen, ook al betreft het een onderwerp dat niet direct voor je eigen dienst van belang is. Je denkt en handelt vanuit gemeenschappelijke belangen.
Niveau 1 Je helpt anderen en overlegt met anderen.
Indicatoren
- Je houdt rekening met de gevoeligheden, meningen en de verscheidenheid in mensen.
- Je biedt hulp aan bij problemen, ook al valt de taak niet onder de eigen opdracht.
- Je komt afspraken na.
- Je geeft alle informatie die ook de collega’s aanbelangt direct door.
- Je raadpleegt meer ervaren collega’s.
- Je helpt minder ervaren collega’s.
- Je hebt waardering voor ieders werk, inzicht en ervaring.
- Je werkt open en constructief ten opzichte van elkaar.
Zin Voor kwaliteit
Je streeft steeds naar optimale kwaliteit binnen de afgesproken tijdslimiet. Dit zowel op het vlak van taakuitvoering, het resultaat en de werkwijze.
Niveau 1 Je weet waaraan men zich moet houden om het werk kwaliteitsvol uit te voeren.
Indicatoren
- Je bent niet tevreden met half werk.
- Je houdt je aan de vooropgezette verwachtingen bij het uitoefenen van de taken.
- Je levert kwalitatief werk, ook in moeilijke omstandigheden.
- Je respecteert en volgt de regels en procedures.
- Je controleert het eigen werk op fouten en volledigheid.
- Je gaat als een goede huisvader te werk : kosten- en tijdsbewust zonder noemenswaardig in te boeten op vlak van kwaliteit.
- Je neemt contact op met je leidinggevende en/of opdrachtgever indien de opdracht niet duidelijk omschreven is en je maakt daarover duidelijke afspraken en objectieven.
Veranderingsbereidheid
Je staat open voor veranderingen met het oog op verbetering en past je aan nieuwe denkkaders aan . Op praktisch wijze plan of verander je je aanpak om het beoogde resultaat efficiënter te kunnen bereiken. Je bent bereid om te leren en mee te groeien met veranderingen.
Niveau 1 Je staat open voor verandering.
Indicatoren
- Je staat open voor nieuwe voorstellen van anderen en durft ze uit te proberen.
- Je neemt binnen de eigen functie of eigen dienst deel aan veranderingen.
- Je ontwikkelt je binnen de eigen functie, en werkt actief mee aan het verbeteren van de uitvoering van taken.
- Je bent bereid vorming te volgen.
- Je aanvaardt opbouwende kritiek en beschouwt die als een stimulans om zich verder te bekwamen.
Gedrag, inzet & attitude
Omgaan met stressfactoren
Je blijft efficiënt functioneren in situaties met hoge tijds- of werkdruk, in onverwachte of moeilijke situaties en/of bij tegenslag, teleurstelling of kritiek.
Niveau 1 Je blijft efficiënt bij tijdelijk verhoogde druk.
Indicatoren
- Je reageert kalm bij wijzigingen in de planning, bij wijzigende prioriteiten, bij nieuwe gegevens, …
- Je gaat doordacht te werk.
- Je doet geen onbezonnen dingen.
- Je reageert rustig bij tegenstand, persoonlijke verwijten of negatieve feedback.
- Je blijft je concentreren op de belangrijkste resultaten die moeten behaald worden.
Respectvol en correct handelen
Je maakt in verschillende situaties een goede en geloofwaardige indruk.
Niveau 3 Je maakt in verschillende situaties een goede en geloofwaardige indruk.
Indicatoren:
- Je gebruikt correcte omgangsvormen gezien de omstandigheden (bv. geen voornaam gebruiken in bepaalde situaties, zich verontschuldigen bij te laat komen,…).
- Je draagt zorg voor je voorkomen (netjes en verzorgd, aandacht voor persoonlijke hygiëne).
- Je past je kleding en voorkomen aan in functie van de gedragscode die in de situatie van toepassing is.
- Je behandelt iedereen correct en evenwaardig.
- Je gaat gepast om met verschillende mensen.
- Je toont je matuur in de omgang en gaat goed om met controle, opdrachten en feedback.
- Je hebt respect voor iedereen en gedraagt je correct naar anderen toe.
- Je probeert niet om anderen met halve waarheden voor je kar te spannen.
- Je hebt respect voor de eigendom van anderen en van het bestuur in het bijzonder en gebruikt de ter beschikking gestelde middelen waarvoor ze dienen.
- Je zorgt ervoor dat je belangenverstrengeling vermijdt.
- Je rapporteert eerlijk en volledig.
- Je komt gemaakte beloften en engagementen na.
Organisatiebetrokkenheid en deontologie
Je toont je verbonden met de organisatie en functie en verdedigt de belangen ervan bij anderen.
Niveau 1 Je handelt overeenkomstig de waarden en doelstellingen van de organisatie.
Indicatoren
- Je toont belangstelling voor de organisatie/dienst.
- Je staat achter beslissingen, zelfs als die minder populair zijn of persoonlijk ongunstig uitvallen.
- Je voert de richtlijnen uit, ook al komen die niet overeen met de eigen belangen.
- Je reageert correct en verdedigt de organisatie/dienst wanneer buitenstaanders, klanten enz. kritiek uiten op de organisatie/dienst.
- Je respecteert de binnen de organisatie/dienst bestaande afspraken en procedures.
Vriendelijk zijn
De burger verwacht als ‘klant’ van het lokaal bestuur een klantvriendelijke en professionele dienstverlening. Je staat ten dienste van alle burgers, bedrijven en bezoekers zonder onderscheid te maken en je hebt oog voor hun wensen en behoeften en je handelt hiernaar. Je anticipeert op de behoeften en staat garant voor een kwaliteitsvolle dienstverlening.
Niveau 3 Je communiceert vriendelijk en beleefd in diverse omstandigheden
Indicatoren
- Je gedraagt je correct naar alle klanten (intern en extern).
- Je vermijdt betrokken te geraken in roddels en commentaar over klanten (intern en extern).
- Je toont belangstelling als iemand iets aan je vraagt en geeft gepast en correct een antwoord.
- Je draagt bij tot een positief imago van je dienst en van het bestuur in zijn totaliteit.
- Je zegt hartelijk goede morgen, goede dag, … waar mogelijk en wenselijk.
- Je zorgt steeds voor een professioneel antwoord.
- Je hebt aandacht voor een correct non-verbaal gedrag.
Beschikbaar en flexibel zijn
Je zet je in die mate in en je toont engagement zodat je ook in moeilijkere omstandigheden de gestelde doelen kan bereiken. Je kan je eigen gedragsstijl, handelswijze en benadering op een efficiënte wijze veranderen in functie van de situatie of personen teneinde een gesteld doel te bereiken.
Niveau 3 Je toont je gedreven en flexibel en slaagt er op die manier in de doelen van de dienst/organisatie te realiseren.
Indicatoren:
- Je bent enthousiast als je een uitdaging krijgt.
- Je geeft wanneer nodig net het ietsje meer om de opdrachten kwalitatief af te werken tegen de deadlines.
- Je bent een doorzetter wanneer nodig.
- In moeilijke omstandigheden en piekperiodes sta je er voor je team.
- Je springt spontaan bij waar nodig.
- Je zoekt eerst oplossingen voor een taak met problemen alvorens je communiceert dat iets niet zal lukken.
Functie-generieke competenties
Initiatief
Je ziet kansen en mogelijkheden en stelt spontaan acties en maatregelen voor of onderneemt deze zonder dat daartoe een aansporing van anderen nodig is.
Niveau 1 Je aanvaardt spontaan een gekende taak of opdracht en neemt het initiatief om binnen het eigen takendomein acties en maatregelen te ondernemen.
Indicatoren
- Je antwoordt spontaan op de vraag om een opdracht of taak uit te voeren.
- Je probeert inzicht te krijgen in de uitvoeringswijze van de taak of de opdracht door doelgerichte en gepaste vragen te stellen.
- Je laat duidelijk merken dat je opdracht of taak beëindigd is.
- Je doet eerst zelf al het mogelijke om een probleem dat zich stelt op te lossen, alvorens de hul van anderen in te roepen.
- Je gaat uit jezelf achter informatie aan.
- Je ziet werk liggen en gaat over tot actie.
- Je signaleert kansen en problemen.
Resultaatsgerichtheid
Je zet op tijd concrete resultaten neer die bijdragen tot de doelstellingen van de dienst, het departement en zodoende de organisatie in het algemeen. Je onderneemt concrete en gerichte acties met het oog op het behalen en/of overstijgen van doelstellingen van de dienst of organisatie.
Niveau 1 Je werkt gericht en actief aan het bereiken van de vooropgestelde doelstellingen en het nakomen van afspraken.
Indicatoren
- Je weet wat er verwacht wordt en voert deze taken op tijd en juist uit.
- Je gaat op tijd en regelmatig na of het verwachte resultaat zal behaald worden.
- Je neemt actie om bij te sturen wanneer je ziet dat het verwachte resultaat niet zal behaald worden (melden aan het diensthoofd)
- Je zoekt spontaan naar oplossingen wanneer de taken en verwachtingen niet behaald werden.
- Je werkt de taken af in de volgorde die afgesproken is (prioriteiten).
- Je voelt je betrokken bij de taken, aanvaardt opgedragen werk en bent bereid zo nodig een extra inspanning te leveren.
- Je stelt alles in het werk om afspraken na te komen.
Aanwervingsvoorwaarden
Formele vereisten voor aanwerving in niveau E
Algemene aanwervingsvoorwaarden
- Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie.
- De burgerlijke en politieke rechten genieten.
- Medisch geschikt zijn
- Bereid zijn te werken van 1 april tot en met 31 oktober
Specifieke aanwervingsvoorwaarden
- geen diplomavoorwaarden
- Slagen in een aanwervingsexamen.
- Beschikken over een rijbewijs B.
Uitgewerkte weddeschaal
Hierbij de uitgewerkte jaarweddeschalen. De bedragen zijn brutobedragen aan 100% en moeten aangepast worden aan de huidige index door vermenigvuldiging met een factor 2,0399 (indexcijfer). Om je bruto -maandwedde te kennen dien je deze bedragen te delen door 12.
Je begint in de weddeschaal E1. Na 4 jaar schaalanciënniteit in E1 en na het verkrijgen van een gunstige evaluatie kan je doorschuiven naar weddeschaal E2 . Na tenminste 18 jaar schaalanciënniteit in E1 en E2 kan dan weer doorschuiven naar weddeschaal E3.
E1 | E2 | E3 | |
Minimum | 13.250 | 13.550 | 14.200 |
Maximum | 15.000 | 15.650 | 16.550 |
Verhoging | 1x1x100 4x2x100 1x2x150 3x2x100 6x2x150 | 1x1x150 7x2x150 1x2x100 4x2x150 1x2x200 | 1x1x150 12x2x150 1x2x400 |
0 | 13.250 | 13.550 | 14.200 |
1 | 13.350 | 13.700 | 14.350 |
2 | 13.350 | 13.700 | 14.350 |
3 | 13.450 | 13.850 | 14.500 |
4 | 13.450 | 13.850 | 14.500 |
5 | 13.550 | 14.000 | 14.650 |
6 | 13.550 | 14.000 | 14.650 |
7 | 13.650 | 14.150 | 14.800 |
8 | 13.650 | 14.150 | 14.800 |
9 | 13.800 | 14.300 | 14.950 |
10 | 13.800 | 14.300 | 14.950 |
11 | 13.900 | 14.450 | 15.100 |
12 | 13.900 | 14.450 | 15.100 |
13 | 14.000 | 14.600 | 15.250 |
14 | 14.000 | 14.600 | 15.250 |
15 | 14.100 | 14.750 | 15.400 |
16 | 14.100 | 14.750 | 15.400 |
17 | 14.250 | 14.850 | 15.550 |
18 | 14.250 | 14.850 | 15.550 |
19 | 14.400 | 15.000 | 15.700 |
20 | 14.400 | 15.000 | 15.700 |
21 | 14.550 | 15.150 | 15.850 |
22 | 14.550 | 15.150 | 15.850 |
23 | 14.700 | 15.300 | 16.000 |
24 | 14.700 | 15.300 | 16.000 |
25 | 14.850 | 15.450 | 16.150 |
26 | 14.850 | 15.450 | 16.150 |
27 | 15.000 | 15.650 | 16.550 |
Andere voordelen
Naast je maandelijkse wedde zijn er nog enkele extralegale voordelen:
- Maaltijdcheques van 8 euro waarvan 1,09 werknemersbijdrage.
- Fietsvergoeding voor woon-werkverkeer van 0.35 euro/km
- Tweede pensioenpijler
- vorming
- gunstige verlofregeling
Uurregeling
Het dagschema voor een voltijds technisch beambte ziet er uit als volgt :
Voormiddag | namiddag | standaardtijd | |
Maandag | 08.00-12.00 | 12.30-16.00 | 7u12 |
Dinsdag | 08.00-12.00 | 12.30-16.00 | 7u12 |
woensdag | 08.00-12.00 | 12.30-16.00 | 7u12 |
Donderdag | 08.00-12.00 | 12.30-16.00 | 7u12 |
vrijdag | 08.00-12.00 | 12.30-16.00 | 7u12 |
Deze standaardtijd wordt in rekening gebracht bij vakantie, ziekte, …
In de voormiddag is er een pauze voorzien van 18 minuten.
Prestaties worden opgevolgd via een tijdsregistratiesysteem.
Mocht je nog bijkomende vragen hebben, aarzel vooral niet en neem contact op met de personeelsdienst !